دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
12 آبان 1397 - 11:44

جدال ۱۳ آبان‌ها

امسال ۱۳ آبان از ویژگی خاصی بر خور دار است. از یکسو برای ایرانیان ۱۳ آبان امسال مملو از تند‌ترین برخورد‌ها و خشن‌ترین تهمت‌ها و تحریم‌های آمریکا علیه ایران بعد از توافق دو کشور است
نویسنده : عبداله گنجی
کد خبر : 1678

امسال ۱۳ آبان از ویژگی خاصی بر خور دار است. از یکسو برای ایرانیان ۱۳ آبان امسال مملو از تند‌ترین برخورد‌ها و خشن‌ترین تهمت‌ها و تحریم‌های آمریکا علیه ایران بعد از توافق دو کشور است و از سوی دیگر آمریکا مرحله دوم تحریم‌های ایران را ۱۳ آبان قرار داد تا این دو تقارن با هم جدال مضاعف نمایند. بنابراین هر دو کشور در خلق این روز به تقاطع مشترک رسیده‌اند و این روز از برجستگی مضاعف برخوردار شد. اما چه نسبتی بین ۱۳ آبان آنان با ۱۳ آبان ما وجود دارد؟ ملت ما بر این باور بود که تعهدات آمریکایی‌ها در برجام می‌توانست شروع و استمرار حسن نیت آمریکا در روابط دو کشور باشد. احساس می‌کردیم آنان در صدد جبران مظالم ۴۰ ساله علیه ملت ایران هستند و اگر این مسیر را ادامه می‌دادند و از خباثت دست بر می‌داشتند، به صورت طبیعی ۱۳ آبان ما هم کمرنگ می‌شد.

اما آنان بعد از تعهد و عدم انجام تعهد از آن اخراج شدند این در حالی بود که ما تعهد کردیم و به تعهدات خود پایبند بودیم و از برجام نیز خارج نشدیم. بنابر این موعد ۱۳ آبان آنان، معنی اثبات بی‌منطقی و بی‌تعهدی‌شان به ملت ایران است.
آنان مسیری را طی نمودند که ۱۳ آبان ما را زنده‌تر کردند؛ لذا ۱۳ آبان امسال میدان مانور ملت ایران علیه بد‌عهدی و قلدری آمریکا است. آمریکایی‌ها خواهند دیدکه ۱۳ آبان امسال ایرانیان به برکت اقدامات نابخردانه آنان پرشکوه‌تر خواهد بود و مفهوم و معنای آن این است که «ما ایستاده ایم». پیام امسال ملت ایران در ۱۳ آبان این است.

اینجا ملتی است که راز ماندگاری خود را در قدرت نرم خود می‌بیند و حماسه آفرینان ۱۳ آبان امسال در راه بازگشت از اربعین هستند. رفته اند تا کوله بار مبارزه را تقویت نمایند تا باز تولید حماسه عاشورا ۶۱ هجری را در میان استقامت «ضد تحریم» به نمایش بگذارند که ما فرزندان رمضان و پویندگان شعار «هیات من الذله» هستیم و هرگز بین عزت – ذلت، ذ. لت را انتخاب نمی‌کنیم چرا که در مکتب ما شکست و پیروزی هر دو پیروزی است. ۱۳ آبان امریکایی صرفا نمادین است و جز تقویت ۱۳ آبان ما خاصیتی نخواهد داشت زیرا همه اقدامات قابل اجرا را قبل از موعد انجام داده اند و هیچ امری برای فشار جدید ندارند. معنی این سخن آن است که اگر جمهوری اسلامی ایران در جنگ روانی پیش دستی کند در جنگ حقیقی سنگری برای عقب نشینی ندارند. بدون تردید از فردای ۱۳ آبان آمریکایی‌ها وضع ما نسبت به اکنون بدتر نخواهد شد و این خود پیروزی است. چرا که آنان از این رهیافت به فروپاشی از طریق شورش‌های اجتماعی می‌اندیشند، اما ماحصل آن رشد ظرفیت مدیریت بحران و حل مسئله در ایران شده است و نخبگان کشور به سوی حل مسائل گام برداشته اند و ملت ما نیز فهمیده اند که زانو زدن در مقابل قداره بند‌های عالم برای شکم درشان آن‌ها نیست.

بنابراین می‌توان گفت: در جنگ هشت ماهه‌ای که به ۱۳ آبان امسال منتهی می‌شود ملت ایران پیروز صحنه است و این برگ زرین به «کتاب استقامت» ایرانیان اضافه خواهد شد.
نحوه مرگ خاشقچی، انتقال پایتخت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، خروج آمریکا از یونسکو، معاهده آب‌وهوایی پاریس سازمان حقوق بشر و برجام، منطق سیاسی نظام ما را به جهان ثابت نموده است. عدم تمکین کشور‌های بزرگ در مقابل آمریکا برای صفر کردن خرید نفت از ایران و رشد قیمت نفت، رسوایی عربستان سعودی... همه و همه نشان می‌دهد آینده از آن کسی می‌باشد که از مسیر منطق به استقامت و پیروزی رسیده است. می‌توان مطمئن بود که اگر در دی ماه ۱۳۹۶ عده‌ای معدود متاثر از جنگ روانی دشمن در شهر‌های ما بیرون آمدند، دی ماه ۱۳۹۷ جشن پیروزی ملت ایران علیه توطئه‌های همه جانبه و پیچیده دشمن خواهد بود.

ارسال نظرات